Kdo jsem
Vystudovala jsem obory humanitní vědy (Karlova Univerzita v Praze) a psychologie (Masarykova Univerzita v Brně). Svoji dipolomovou práci jsem zaměřila na téma traumatu a posttraumatického růstu. Již několik let se věnuji práci s dětmi a dospělými. Mám za sebou zkušenost s těžce postiženými dětmi s kombinovaným postižením, s dětmi hluchými a slepými. Pracovala jsem v zahraničí (v Dánsku) s lidmi s lehkým a středně těžkým mentálním postižením jako asistentka a pedagožka na jejich integraci v rámci dánského sociálního systému.
Mám zkušenost s psychologickou diagnostikou a poradenstvím v pedagogicko- psychologické poradně i ve speciálně pedagogickém centru s dětmi s handicapem, ale také s prací ve škole, kde je integrace dětí s různými druhy obtíží (specifickými vzdělávacími potřebami) uváděna do praxe.
Po dobu několika let jsem se věnovala se věnovala dětem v dětském domově, které za sebou mají těžkou životní zkušenost a složitý start do života. Nejvíce se však věnuji psychoterapii ve své soukromé praxi a v Psychiatrické nemocnici v Písku, kde dělám individuálním terapie.
Základem mé práce je naslouchání potřebám a pocitům klienta, individuální přístup a společné hledání řešení na jeho konkrétní problémy a otázky. Někdy je při tom třeba otevřít hlubší vrstvy osobnosti - naše postoje, hodnoty, životní přání i špatné zkušenosti. Někomu může vyhovovat spíše rozhovor, jinému klientovi naopak strukturovanější průběh spolupráce (práce s dotazníkem, projektivními technikami, strukturování témat a konkrétních kroků). Nenabízím hotová řešení, ale porozumění, podporu a pomoc na cestě, která je vždy jedinečná, někdy velmi složitá, vede však k hlubšímu poznání a porozumění sama sobě a svému příběhu.
Klára Hamanaka
Moje profesní zkušenost
- SPONTE - poradenské a terapeutické centrum v Králově Dvoře u Berouna - sociální pracovník (2005)
- Nordfyns Folkehoejskole Bogense, Dánsko - asistentka a pedagožka pro lehce mentálně postižené studenty (2008)
- Speciálně pedagogické centrum při Dětském domově a Mateřské školce speciální pro děti hluchoslepé a s kombinovaným postižením v Králově Dvoře u Berouna - psychologická diagnostika a poradenství (2009-2010)
- Pedagogicko - psychologická poradna v Písku (2015-2016) - psychologická diagnostika a poradenství
- Základní škola T. Šobra v Písku (2017 - 2019) - v rámci projektu Bez obav spolu - inkluzivní vzdělávání na pozici školní psycholožka
- Dětský domov a školní jídelna Zvíkovské Podhradí (2015 - 2021) - psychologická diagnostika a poradenství, psychoterapie
- Soukromá psychologická praxe od r. 2017
- Psychiatrická nemocnice Písek - individuální psychoterapie (od. r. 2019)
Další vzdělávání - kurzy, školení, výcviky
- Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením (Institut pedagogicko-psychologického poradenství Praha, 10/2009)
- Kurz pro začínající psychology ve speciálně pedagogickém centru (Institut pedagogicko-psychologického poradenství, 10/2009)
- Kurz pro začínající psychology v pedagogicko psychologické poradně (Národní ústav pro vzdělávání Praha, 9/2015)
- Tematický apercepční test (TAT) a z něj vycházející diagnostické metody (Národní ústav pro vzdělávání Praha, 5/2016)
- Kurz práce s dětskou kresbou (Hogrefe - Testcentrum Praha, 10/2016)
- Dlouhodobý výcvik v rodinné a systemické terapii v celkovém rozsahu 620 hodin (Institut rodinné terapie Praha Motol, 2016 - 2021) včetně supervizní praktické části výcviku